zondag 26 januari 2014

Poerbêst

Per toeval krijg ik het boek "Poerbêst" van Harry Walstra in handen. Ik zie dat er een portret van en een interview met Johan Zuidema, één van de Friese internationals, in staat. Mijn belangstelling is gewekt.
Ik lees het boeiende verhaal en bekijk het boek nog eens verder. In het voorwoord valt mijn oog ineens ergens op.

Er staat "Friesevoetballers.blogspot.com". Hé, dat is mijn site! Snel verder lezen.


Uit het voorwoord:

"Wat direct opvalt is dat er verhoudingsgewijs weinig voetballers in de voorselectie zaten. Waar een dorp als Volendam al vijf internationals voortbracht (de gebroeders Mühren, Wim Jonk, Keje Molenaar en Pier Tol), zijn er in totaliteit slechts tien internatiomals die hun wieg in Friesland hadden staan.
Dus, Volendammers zijn geweldige voetbaltalenten en Friezen hebben geen aanleg voor deze balsport?
Nou dat is ook weer een beetje kort door de bocht. Zeker als je het gewéldige Friesevoetballers.blogspot.com regelmatig bezoekt.
Abe Lenstra wordt daar natuurlijk uitgebreid besproken (volgens Riemer van der Velde was Abe een klasse beter dan Johan Cruijff), maar ook de negen Friezen na hem in het Oranje tricot komen uitgebreid aan bod."

En zo gaat het nog een tijdje door. Er wordt door Harry Walstra zelfs het beste Friese elftal aller tijden opgesteld.

Wie nieuwsgierig is geworden kan het boek rechtstreeks bij de auteur bestellen. De prijs is 13,95 inclusief verzendkosten.
Betaling kan geschieden via banknummer 35.95.10.353 t.n.v. H. Walstra te Sneek o.v.v. Poerbest met uw naam, adres, postcode en woonplaats.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten